Visibilitzar l’esport femení és cosa de tots. ENS AJUDES?

L’objectiu de  la campanya #ThoEstasPerdent  és promoure una presència més gran de les dones esportistes als mitjans, contribuint així a avançar a cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i mediàtics respecte de l’esport femení i posicionar-lo com un contingut d’interès i capaç d’atraure grans audiències. També pretén consolidar en l’audiència -especialment en infants i adolescents- referents de l’esport femení, ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins.

La campanya #ThoEstasPerdent  té el lema “Si no veus esport femení, t’estàs perdent la meitat de l’espectacle”. La iniciativa consta de diverses peces audiovisuals que han protagonitzat cinc esportistes d’elit: la medallista olímpica de natació Mireia Belmonte, la multicampiona del món de motociclisme Laia Sanz, la subcampiona de la Champions League femenina de futbol, Alexia Putellas, la tricampiona d’Europa i subcampiona olímpica de bàsquet Laia Palau i la campiona europea sub-20 d’heptlatló i rècord del món de pentatló i heptatló sub-18, Maria Vicente.

En els anuncis, les cinc esportistes acompanyen el missatge de la campanya amb el gest de tapar-se la meitat de la cara com a símbol que no veure esport femení suposa perdre’s la meitat de l’espectacle. Les institucions promotores de la campanya han contactat amb clubs, federacions i esportistes, tant masculins com femenins, per llançar-los un challenge perquè contribueixin a difondre aquest gest com una manera de donar suport  i d’adherir-se a la campanya.

 

Compromís dels mitjans

Hores d’ara 86 mitjans de comunicació, entre els quals hi ha les principals televisions, ràdios, agències de notícies i premsa generalista i esportiva, s’han adherit al document “Compromís dels mitjans per impulsar l’esport femení”.  El text, elaborat per les entitats promotores de la campanya, proposa donar més visibilitat a les dones esportistes, avançar cap a una cobertura equilibrada entre l’esport masculí i el femení en cada mitjà i evitar els estereotips de gènere en el tractament de l’esport.

Així mateix, els mitjans es comprometen a formar en perspectiva de gènere el seu personal en l’àmbit dels esports i a fomentar la presència paritària de periodistes en les redaccions i en els espais d’opinió i les tertúlies esportives.comunicació.

Podeu trobar tota la informació i els materials de la campanya (cartells, vídeos, teasers, falca publicitària, fotografies,…) #ThoEstàsPerdent #EsportFemeni  a l’enllaç: https://www.thoestasperdent.cat/

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s